Τα λιπαρά γεύματα βλάπτουν περισσότερο τους άντρες

Νέα έρευνα ανακάλυψε ότι η κατανάλωση γευμάτων με υψηλά λιπαρά μπορεί να αποβεί περισσότερο επιβλαβής στους άντρες σε σχέση με τις γυναίκες.

Η ερευνήτρια Deborah Clegg, του Cedars-Sinai Diabetes and Obesity Research Institute και διεθνής ομάδα ερευνητών ανακάλυψαν ότι αρσενικοί ποντικοί που εκτέθηκαν στην ίδια διατροφή -με υψηλά λιπαρά- που εκτέθηκαν οι θηλυκοί εμφάνισαν φλεγμονή στον εγκέφαλο και καρδιαγγειακή νόσο οι οποίες δεν παρατηρήθηκαν στους θηλυκούς ποντικούς.

Η Clegg δήλωσε ότι για πρώτη φορά εντόπισε αξιοσημείωτες διαφορές στα φύλα όσον αφορά τον τρόπο που ο οργανισμός ανταποκρίνεται σε διατροφή με υψηλά λιπαρά. Στην έρευνα, δόθηκε στα πειραματόζωα το ισοδύναμο σταθερής διατροφής με χάμπουργκερ και αναψυκτικά.
Ο εγκέφαλος των αρσενικών ποντικών εμφάνισε φλεγμονή και η καρδιά τους βλάβη. Ωστόσο τα θηλυκά πειραματόζωα δεν εμφάνισαν εγκεφαλική φλεγμονή και είχαν φυσιολογική καρδιά κατά τη διάρκεια της διατροφής.

Σύμφωνα με την Clegg, τα θηλυκά πειραματόζωα είχαν ισχυρή προστασία έναντι των αρνητικών συνεπειών της διατροφής με πολλά λιπαρά και σάκχαρα.

Ερευνητές έχουν συνδέσει την εγκεφαλική φλεγμονή με την υπερφαγία, βλαβερές αλλαγές στα επίπεδα σακχάρου και αλλαγές στη σύνθεση του λιπώδους ιστού, που θα μπορούσαν να οδηγήσουν στην παχυσαρκία.

Η νέα έρευνα υπέδειξε οι διατροφικές οδηγίες που στοχεύουν στο να εμποδίσουν τους ασθενείς να γίνουν επικίνδυνα υπέρβαροι δεν είναι ίδιες για όλους. Περιστασιακά ένα γεύμα με υψηλά λιπαρά μπορεί να είναι αποδεκτό για τις γυναίκες, αλλά οι άντρες που βρίσκονται σε κίνδυνο για παχυσαρκία χρειάζεται πάντα να το αποφεύγουν.

Ωστόσο, ερευνητές ανακάλυψαν ενθαρρυντικό στοιχείο για τους αρσενικούς ποντικούς. Μπορούσαν να επέμβουν στον εγκέφαλο των ποντικών με τέτοιο τρόπο που αυτοί ανέπτυξαν τα αντιφλεγμονώδη χαρακτηριστικά των θηλυκών εγκεφάλων.

Η έρευνα δημοσιεύεται στο περιοδικό ”Cell Reports”